#2 Útvonal – Kerékpárral a Bodrogközben

Utak minősége, jellege:
Aszfalt: 100%

Nehézsége: Bárki számára teljesíthető
Szükséges bringa és felszerelés: Szabályosan felszerelt kerékpár, folyadék

az útvonal leírása

Sárospatak központjából a Bodrog irányába indulsz el, áttekersz a hídon és gurulsz a város végéig. Óvatosan haladj a közúton, itt még számíthatsz jelentősebb autós forgalomra! Kanyarodj el Vajdácska felé, a hosszú egyenes szakaszokon jól lehet gyorsulni. Kerékpározz át a falun, majd menj tovább a főutat követve a kereszteződésig. Fordulj balra (Sátoraljaújhely irányába); innentől a Kéktúra útvonalán vagy! Elhaladsz Alsóberecki mellett, megérkezel a Bodrogon átívelő hídhoz, itt érdemes egy kicsit megállni, nézelődni. Ahogyan a hidat elhagyva bringázol tovább, hatalmas jegenyesor kíséri az utad, és már látod a Zemplén vonulatait is. Sátoraljaújhelyt elérve letérsz a Kéktúra vonaláról, és a lámpás kereszteződésnél rákanyarodsz a 37-es főútra (balra). A vasútvonal mellett tekersz a következő villanyrendőrig, keresztezed a vasúti síneket, és balra kanyarodva megérkezel az EuroVelo 11 kerékpárútra, amelyen egészen Sárospatakig tudsz tekerni. A teljes útvonalon itt számíthatsz egyedül kisebb (érezhető) szintemelkedésre, de ez is könnyen teljesíthető. Sárospatakra a vasúti átjárót keresztezve érkezel meg, itt légy kifejezetten körültekintő! A Kazincy Ferenc utcán haladva csodás platán és gesztenyefák között érsz vissza Sárospatak belvárosába.

Környékbeli látnivalók, érdekességek

• Ha Vajdácska után nem balra, Sátoraljaújhely felé fordulsz, hanem jobbra, akkor néhány kilométeres kitérővel a következő településen, Karoson megnézheted a Honfoglaláskori Régészeti Parkot.
  • Akár Sárospatakon, akár Alsóbereckinél tehetsz rövid kitérőt a Bodrog holtág mellett, terepen; az ártéri növényzetben madárvilága igazán különleges.
  • Alsóbereckinél be tudsz menni a Long-erdőbe, ami természetvédelmi terület, a Bodrog kisebb-nagyobb holtágaival színesített rész.
  • Sátoraljaújhelyen találod a Zemplén Kalandparkot, ahol libegő, bobpálya, gör- és műjégkori pálya, mászófal és egyéb különleges élmények várnak! (http://www.zemplenkalandpark.hu)