#3 Útvonal – Rövid bodrogközi túra a gátőrházig

Utak minősége, jellege:
Aszfalt: 100%

Nehézsége: Bárki számára teljesíthető
Szükséges bringa és felszerelés: Szabályosan felszerelt kerékpár, folyadék

az útvonal leírása

Sárospatak központjából a Bodrog irányába indulsz el, a híd után jobbra fordulsz, és egészen a város végéig gurulsz. A lakott területet követően újra jobbra tartasz, és haladsz tovább. A közút hamarosan élesen balra kanyarodik, Te azonban enyhén jobbra tartva menj fel a töltés tetejére, és haladj tovább a gáton. Gyönyörű ártéri erdőt látsz jobbról, amely mindig hangos a madárdaltól. Balról szépen művelt földek fölött jó eséllyel egerészölyvet, esetleg rétisast láthatsz vadászni. Légy óvatos, mert könnyen előfordulhat, hogy a gát oldalában heverő őz tőled megriadva átvág előtted! A távolban a tokaji Kopasz-hegyet látod. A gátőrháznál véget ér az aszfalt út és egy sorompó is utadat állja; megfordulva ugyanezen az útvonalon tekersz vissza Sárospatakra.

Az útvonal teljes hosszában kizárólag Sárospatakon belül van enyhe szintkülönbség, ugyanakkor nap közben az útvonalon nincs árnyék.

Környékbeli látnivalók, érdekességek

• A gáton haladva több alkalommal lehetőséged van bepillantani a Szögi-holtág partjára, illetve az ártéri erdő mögötti mezőre. Földút vezet le, és csak (napok óta) száraz időben ajánlott!